Vodafone Magyarország

Perszonalizált digitális kommunikáció automatizált kreatívok segítségével

Perszonalizált digitális kommunikáció automatizált kreatívok segítségével

Körülmények

A Vodafone régóta jelen van az online display hirdetési piacon, de a weblapunk látogatóit nem mindig releváns, kevésbé személyre szabott üzenetekkel céloztuk a korábbiakban, mivel nem állt rendelkezésünkre megfelelő eszköz a célzások finomhangolásához és dinamikus kreatív optimalizációhoz.

Kihívás

A fő kérdés, hogy hogyan növelhetjük az online eladásainkat azáltal, hogy minél inkább perszonalizált tartalmú display hirdetésekkel szólítjuk meg a meglévő és potenciális ügyfeleinket az online térben.

Megoldás

A programmatic (valós idejű licitáláson alapuló) kampányainkhoz olyan kreatívokat kezdtünk el használni különböző retargeting algoritmusokat tesztelve, amelyek pontosan azt a terméket mutatják a korábban már nálunk járt látogatóknak, melyet legutoljára (last view), vagy több látogatás esetén a legtöbbször néztek (interest score), míg arra is van lehetőségünk, hogy a személyekről elérhető további információ vagy a reklám megjelenésének helye alapján (az adott weblap tematikája, a tartalom kontextusa) a kreatív megjelenését (hátterét, szövegezését) a környezethez igazítsa az algoritmus. Ennek segítségével megteremtve a legfigyelemfelkeltőbb és leginkább személyre szabott ajánlatot és pozitív online ügyfélélményt. Mindez automatizáltan, machine learning segítségével történik, anélkül, hogy minden egyes célcsoportnak külön kreatívot gyártanánk.

Hatások,eredmények

A perszonálizált és automatizált kreatívokkal megszólított korábbi látogatók 28%-kal nagyobb valószínűséggel kattintanak a hirdetésünkre és 5-ször több rendelést adnak le a webshopunkban, mint akiknek egy általános, manuálisan elkészített üzenetet szolgáltunk ki. Emellett a legutoljára látogatott termékkel visszacélozott látogatók 41%-kal nagyobb aránnyal jönnek vissza a webshopunkba azokhoz képest, akiknek a legtöbbet látogatott terméket mutatjuk. Ezért fontos megkülönböztetnünk azokat a személyeket, akik csak az árainkról szeretnének tájékozódni és azokat, akikben már megszületett a vásárlási szándék.

Ügyfél
Vodafone Magyarország
Szolgáltató
Vodafone Magyarország
Üzleti funkció
Marketing