E.ON

A sasszemű villanyszerelő

A sasszemű villanyszerelő

Körülmények

Az E.ON vezetékeinek karbantartása eddig úgy zajlott, hogy a szerelők kimennek a terepre, és méterről méterre bejárták a hálózatot, és szemrevételezve a vezetékeket, oszlopokat. Ez a munkamódszer már több okból sem fenntartható. Egyrészt, a gazdaság egészéhez hasonlóan az E.ON-t is erősen sújtja a munkaerőhiány, miközben a szakképzet villanyszerelőkre más területeken is óriási szükség lenne. Másrészt viszont az ügyfelek is egyre magasabb színvonalú szolgáltatást igényelnek, habár a szervezet kiváló szakemberekkel dolgozik, akik szinte minden problémát észlelnek, a humán tényezőből eredő hibázást nem lehetett teljesen kiküszöbölni.

Kihívás

31 ezer kilométer, 28 ezer óra. Előbbi annak a távvezeték-hálózatnak a hossza, amelyet az E.ON szakembereinek ellenőrizniük kell; utóbbi pedig az az időmennyiség, amennyit erre rá kell fordítani. Nem csoda, hogy a szerelők csak átlagosan háromévente jutnak vissza a hálózat ugyanazon pontjaira.

Megoldás

Az ellenőrzést autóval végzik, mely fényképeket csinál a vezetékekről. A bejárás során készült fényképek utólagos kiértékelését automatizálták. Az ITQS Kft. És a Microsoft Azure mesterséges intelligencia megoldásának segítségével kidolgoztak egy neurális hálózatra épülő képelemző rendszert, amelyet betanítottak arra, hogy a fényképeken felismerje az E.ON üzemeltetésébe tartozó objektumokat, illetve azok hibáit.

Hatások,eredmények

• a hálózat bejárási ideje a harmadára, 9900 órára csökkent • villanyszerelő helyett csak gépkocsivezetőre van szükség • a szerelők nagyobb hozzáadott értékű munkát (hibajavítás, új bekötések) végezhetnek

Ügyfél
E.ON
Szolgáltató
Microsoft
Üzleti funkció